Zwinna reklama dla fitnessu

Co składa się na powodzenie klubu – na pewno jego oferta i osobowość instruktorów. Dla naprawdę ciekawych zajęć czy wyjątkowo charyzmatycznego trenera zainteresowani przyjadą z drugiego końca miasta, nawet gdyby mieli ćwiczyć w szkolnej sali gimnastycznej. Jednak popularność klubów fitness - a co za tym idzie również konkurencja na rynku od paru lat gwałtownie rośnie. Żeby się na nim wyróżnić, nie można zapominać o reklamie.

Research na rozgrzewkę

Tworzenie zarówno oferty klubu, jak i planu jego promocji powinno być poparte analizą potrzeb lokalnych odbiorców. Zależnie od tego czy otwierasz klub na nowym osiedlu, czy w okolicy biurowego zagłębia mogą nimi okazać się młode mamy albo zabiegani pracownicy korporacji i zamożni biznesmeni. Znając profil grupy docelowej możesz określić, czy będzie ona zainteresowana zrzucaniem zbędnych kilogramów po kolejnej ciąży, wzmacnianiem kręgosłupa czy może energicznym treningiem pozwalającym utrzymać kondycję. Nie warto też lekceważyć potencjału seniorów, którzy coraz intensywniej dbają o kondycję fizyczną i, co ważne, dysponują czasem, który mogą poświecić na aktywność w klubie fitness.

Dopasowując grafik zajęć, przemyśl również promocje, jakie mogą zainteresować twoich klientów. Dla niektórych bardziej atrakcyjne będą zniżki na kolejne zajęcia albo rabat za zapisy z koleżanką.  Innych może przekonać gratisowy gadżet. Rozpoczynając działalność możesz przygotować i zamówić w drukarni kilka rodzajów promocyjnych kuponów, którymi zachęcisz odwiedzających do dalszych zapisów czy ściągnięcia do twojego klubu kolejnych uczestników.

Trening zasadniczy – ulotka, plakat i banner

Podstawą promocji nowego miejsca powinna być przemyślana akcja ulotkowa w okolicy. Można ją przeprowadzić za pośrednictwem poczty, ale dystrybucja ulotek w ruchliwych punktach miasta oddalonych od naszej firmy może się mijać z celem.  Ulotki mogą mieć najróżniejsze formy - kuponów zniżkowych czy zaproszeń na darmowe zajęcia wstępne. Tego typu materiały nie są drogie, ich przygotowaniem możesz z powodzeniem zająć się samodzielnie, a w efektywny sposób pozwolą poinformować mieszkańców o powstaniu nowego miejsca, jego ofercie.

Raz zdobytych klientów warto nagradzać. Karty stałego klienta czy specjalne karnety zachęcą pierwszych odwiedzających do dalszego korzystania z oferty klubu. Dobrym pomysłem może być przygotowanie grafiku zajęć z kalendarzem – taki przydatny gadżet pomoże utrwalać wizerunek naszego biznesu w świadomości odbiorców. Oprócz materiałów promocyjnych rozdawanych klientom należy oczywiście zadbać o plakaty z grafikiem i ofertą zajęć w ośrodku, a także jego szyld czy baner wyróżniający miejsce na zewnątrz.

Dla wytrwałych – nagroda co miesiąc

Moda na zdrowie z pewnością przyniesie wiele korzyści każdemu, kto się jej poddaje, ale jak każda moda jest też okazją do zarobku dla przedsiębiorczych ludzi z pasją. Przy obecnym wzroście popularności sportu i fitnessu własny klub to świetny pomysł na biznes. Jeśli jego oferta i promocja zostanie dobrze przemyślana, z uwagą na potrzeby lokalnych klientów może przynieść właścicielowi wiele satysfakcji i stały dochód.

Zastanawiasz się jak skutecznie reklamować własną firmę? Przeczytaj: Reklama, którą udźwignie nawet mała firma

Pokaż wszystkie wpisy