Wyjdź z reklamą na zewnątrz. Niesłabnąca siła outdooru

Plakaty i banery, które spotykamy w przestrzeni publicznej mają spory komunikacyjny potencjał. Choć – a poniekąd właśnie dlatego, że reklamy otaczają nas wszędzie, to te zewnętrzne mają wciąż dużą siłę przebicia. Planując kampanię promocyjną swoich usług czy produktów warto rozważyć, czy to nie outdoor będzie najbardziej opłacalną formą.

Dzisiejszy konsument, bombardowany reklamą z każdej strony zaczął aktywnie się przed nią bronić – blokujemy banery w przeglądarkach, wychodzimy z pokoju w trakcie przerw reklamowych w telewizji. Te formy reklamy wymagają też więcej aktywności od odbiorcy – żeby miały szanse do niego dotrzeć to on musi kupić gazetę, włączyć radio czy telewizor.

Reklama zewnętrzna eliminuje te ograniczenia – zapewnia całodobowy, wielokrotny, bezpośredni i trudny do pominięcia kontakt z przekazem. Outdoor widzą wszyscy. A dzięki temu, że plakat czy baner wiszący przy ich ulubionym sklepie, czy po drodze do pracy widują wielokrotnie, ma on szansę jeszcze silniej zapaść im w pamięć, dzięki wielokrotnej ekspozycji tego samego komunikatu.

Sama forma przekazu potrafi też skutecznie przyciągnąć wzrok – dobrze zaprojektowany plakat rzuca się w oczy, zwraca uwagę kompozycją, kolorem czy intryguje pomysłem.  Trzeba pamiętać, że to forma odbierana głównie w ruchu -  ważne, żeby była prosta i czytelna. Lepiej zauważalna będzie kompozycja oparta na kontrastach, z jednym głównym motywem i krótkim, dobrze widocznym hasłem. Istotne jest też właściwe wyeksponowanie logo firmy, tak by zapadło w pamięć odbiorcy, ale nie dominowało całego przekazu.

Dobrze zaplanowana kampania outdoorowa – z odpowiedni skrojonym zasięgiem terytorialnym i profesjonalnie zaprojektowanymi i wykonanymi plakatami czy banerami jest relatywnie tańszym rozwiązaniem w porównaniu do kampanii w innych mediach.

Chcesz  dowiedzieć się jak zaprojektować  skuteczne i profesjonalne materiały reklamowe? Przeczytaj: Ulotki, wizytówki, foldery - zrób to sam

Pokaż wszystkie wpisy