Skuteczna reklama w gastronomii? Najlepszy przepis od PigPrint!

Dobra restauracja – serwująca oryginalne, smaczne dania broni się swoją jakością, nawet w gorszej lokalizacji. Pierwszych klientów, którzy zapewnią miejscu renomę trzeba jednak jakoś do niego przyciągnąć.

Na przystawkę – dobry plan reklamowy

Dobrze zaprojektowana reklama może przynieść wiele korzyści – zarówno nowemu lokalowi, jak i istniejącej już restauracji. Mimo obaw wielu przedsiębiorców promocja wcale nie musi oznaczać wielkich kosztów. Kulinarna tematyka otwiera wiele możliwości w doborze materiałów promocyjnych.

Dla każdego restauracyjnego biznesu można dobrać odpowiednie formy i zakres reklamy. Niezależnie czy prowadzisz sieć barów szybkiej obsługi, elegancką restauracje, czy małe, klimatyczne bistro - warto zarezerwować na promocje pewne środki w budżecie.

Ulotki, wizytówki, foldery – w jednym stylu i „na wynos”

Nie oznacza to wcale, że musisz wydawać fortunę na medialne kampanie. Na początek należy zadbać o całokształt wizualnej oprawy i komunikacji firmy. Stworzenie najprostszej identyfikacji wizualnej nie jest wymagającym zadaniem – czasem wystarczy stworzyć logotyp firmy i określić odpowiadającą jej kolorystykę i styl. Bardzo ważne jest, by wszystkie drukowane dla firmy materiały były z tą koncepcją spójne. Także elementy, które i tak są na wyposażeniu lokalu - serwetki, podstawki, szyldy, banery i oczywiście podstawowy „druk” gastronomiczny – menu  - powinny odpowiadać przyjętemu wzorcowi.

W branży gastronomicznej warto też sięgnąć po formy bezpośredniej reklamy. Ulotki reklamowe można wysyłać za pośrednictwem Poczty Polskiej przez tzw. przesyłki reklamowe. Wystarczy do jednego z Centrów Ekspedycyjno – Rozdzielczych dostarczyć foldery czy menu z adresem restauracji  i bazę danych. Koszty  tym związane należy potraktować nie jako wydatek, a inwestycję, która pozwala osiągnąć wymierne efekty.

Dystrybucja materiałów reklamowych w punktach informacyjnych czy usługowych w okolicy może być tańszym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Odnalezienie lokalu ułatwi prosty baner w okolicy naszej firmy czy szyld wskazujący drogę do restauracji.

Voucher na deser

Gdy już zdobędziemy stałych bywalców, warto nagrodzić ich lojalność. Karty rabatowe czy vouchery zniżkowe z pewnością zachęcą ich do częstszego odwiedzania naszego lokalu, może nawet w większej grupie, ze znajomymi. Oczywiście takie drukowane materiały pomagają też utrwalać wizerunek firmy, muszą więc być utrzymane w stylistyce naszej marki.

Prowadząc nawet drobna gastronomię warto sporządzić podstawowy plan jej promocji i zabezpieczyć cel środki na ten. Nawet najlepszej jakości usługi potrzebują dodatkowej reklamy – przynajmniej na początku.

Pokaż wszystkie wpisy