Rekomendacja najlepszą reklamą w branży motoryzacyjnej

„Znasz jakiegoś dobrego mechanika?” Chyba każdy kierowca słyszał, albo zadał to pytanie innemu. Właściciele samochodów w kwestii swoich pojazdów są szczególnie ostrożni i nieufni. Mechanika – nawet z polecenia -sprawdzą dwa razy zanim powierzą mu swoje auto. 

Ulotka – tak, ale mądrze

Ograniczone zaufanie tej specyficznej grupy klientów stawia właścicieli zakładów samochodowych w są trudnej sytuacji przy planowaniu promocji. Otwierając nowy zakład usługowy czy szukając kolejnych klientów trzeba pomyśleć o reklamie - zazwyczaj na początku wystarcza akcja ulotkowa w okolicy. Zależnie od rozpoznania grupy docelowej można ją przeprowadzać na ulicy lub dystrybuować materiały do skrzynek. W przypadku branży motoryzacyjnej rozdawanie ulotek pieszym jest raczej nieporozumieniem, chyba że jedynie w najbliższym sąsiedztwie zakładu. Niestety poinformowanie okolicznych mieszkańców o nowym punkcie napraw samochodowych może nie wystarczyć. Fani motoryzacji bywają bardzo krytyczni i trudno ich przekonać do powierzenia komukolwiek swoich czterech kółek. Szukając mechanika samochodowego kierowcy nie kierują się tylko jego lokalizacją czy cennikiem, ale zasięgają opinii znajomych a nawet internautów.

Wizytówka z polecenia

Dlaczego więc nie oprzeć promocji swojego zakładu o podstawy „world of mouth”, czyli tradycyjne polecanie sprawdzonych usługodawców znajomym? Żeby „ułatwić”  rekomendowanie swojej firmy warto przeznaczyć promocyjny budżet na druk wizytówek i kart rabatowych. Takie materiały można rozdawać już pozyskanym – i zadowolonym – klientom, aby wzmocnić naturalną drogę rekomendacji. Kierowcy zadowoleni z naprawy i jakości usługi w naszej firmie mogą dzięki wizytówkom efektywniej skierować do nas znajomych, poszukującym sprawdzonego mechanika. Takim klientom możemy oferować dodatkowe bonusy za znajomych sprowadzonych do zakładu. Wystarczy przygotować specjalne karnety i ofertę bonusów.

Kalendarz z Twoim logiem przypomni o przeglądzie

Specyfika regulacji w kodeksie drogowym i konieczność cyklicznej wymiany opon czy oleju stwarza kolejną okazję do promocji usług zakładu motoryzacyjnego, a przede wszystkim budowania relacji z klientem. Terminy kolejnych przeglądów lub wymiany oleju można zaznaczać w specjalnie wydrukowanym kalendarzu opatrzonym nazwą i logotypem zakładu.

Projektowanie i wykonanie takich podstawowych materiałów reklamowych nie musi być trudne czy kosztowne, ale trzeba pamiętać, że wizytówkami, kalendarzami czy rozdawanymi ulotkami budujemy i utrwalamy wizerunek firmy. Wystarczy na początku działalności ustalić logotypy i kolorystykę materiałów drukowanych a te, powielone na szyldzie, lub banerze wywieszonym przy obiekcie upewnią klientów przychodzących do nas z polecenia, że trafili w odpowiednie miejsce.

Pokaż wszystkie wpisy