Biznesowy pomysł na urodę

Chyba każdy fryzjer czy kosmetyczka marzy o własnym salonie. Realizacja takich planów to nie tylko spełnianie biznesowych marzeń, ale wyzwanie organizacyjne. Rozpoczynamy zazwyczaj od wyszukania i adaptacji lokalu, a na sukces składa się także dobór personelu, sprzętu i kosmetyków oraz stworzenie ciekawej oferty. W całym tym procesie nie można zapomnieć o odpowiedniej reklamie.

Otwierając własny zakład usługowy zyskujemy niezależność, ale za cenę ciężkiej pracy.  W ferworze prac wykończeniowych i dopinania formalności, nie można zapomnieć o jednym - każdy nowy biznes potrzebuje na starcie promocji.

Nie chodzi oczywiście o kosztowne kampanie reklamowe w mediach – salon fryzjerski czy kosmetyczny to zazwyczaj biznes lokalny i takiej wymaga promocji. Podstawą jest obecność w internecie, ale warto też zainwestować część budżetu w tradycyjne, drukowane materiały. Właściwie przygotowane i użyte ulotki czy foldery bardzo dobrze sprawdzają się przy promocji drobnych usług – informują potencjalnych klientów o powstaniu nowego salonu, jego ofercie i specjalnych rabatach.

Dlaczego należałoby o promocji pomyśleć jeszcze przed otwarciem? Czytelny i atrakcyjny szyld lub baner w okolicy będzie sygnałem, jakie miejsce powstaje w sąsiedztwie. Witryny okienne salonu to również dobry nośnik reklamowy. Można w nich umieścić plakaty z ofertą salonu i terminem otwarcia już pod koniec prac wykończeniowych.

Lokalna współpraca dla lepszej promocji

Chcąc przyciągnąć klientów mieszkających w najbliższym sąsiedztwie warto przeprowadzić lokalną akcję ulotkową. Materiały można dystrybuować do skrzynek pocztowych, ale jeszcze lepszą opcją będzie zostawienie materiałów w okolicznym sklepie czy zaprzyjaźnionym salonie. Firm działające lokalnie mogą dużo zyskać na wzajemnej współpracy. Takie działanie można połączyć z akcją promocyjną, która dawałaby klientom okolicznych sklepów czy innych zakładów specjalne zniżki w naszej firmie. Wystarczy rozejrzeć się w sąsiedztwie i nawiązać współpracę np. z fitness clubem czy kafejką. Partnerstwo może zacząć się od wymiany ulotek, ale można też stworzyć wspólne karty rabatowe, łączone oferty promocyjne.

Dbasz o urodę i wizerunek klientów? Zacznij od swojego!

Aspekt wizualny, zwłaszcza w przypadku branży kosmetycznej jest również bardzo istotny – zasada pierwszego wrażenia działa także przy odbiorze ulotek i folderów. Projektując je należy zastosować spójny schemat identyfikacji wizualnej- kolorystyki, logotypów użytej czcionki. Można go stworzyć samodzielnie, ale warto zlecić opracowanie materiałów profesjonalnemu grafikowi. Mając gotowy projekt jego druk możemy zlecić online, dodając ewentualnie informacje o aktualnych promocjach czy sezonowych zabiegach.

Idealna ulotka to także treść - powinna być tak skonstruowana, aby już pierwszy rzut oka dawał odbiorcy jak najwięcej informacji. Zastanówmy się, jakie są wyróżniki oferty naszej firmy – ceny czy może korzystanie z ekologicznych kosmetyków, lub najnowszych technologii. Na ulotce można zamieścić mapkę dojazdu, zwłaszcza, jeśli zakład nie znajduje się przy głównej ulicy.

Ulotki służą poinformowaniu w skrócie o profilu naszego zakładu – żeby zaprezentować klientom jego pełną ofertę warto przygotować folder reklamowy. Nie należy go traktować jedynie, jako uzupełnienie prezentacji na stronie internetowej – w branży kosmetycznej tego typu łatwe w odbiorze, ale atrakcyjne wizualnie materiały pełnią rolę nie tylko informacyjną, ale i wizerunkową.

Lojalny klient najlepszą reklamą

Zdobycie pierwszych klientów to oczywiście sukces, ale nie osiadajmy po nim na laurach. Pierwsze sukcesy trzeba przekuć w stały dochód, a prościej jest zachęcić klientów do powrotu, niż wciąż zdobywać nowych. Dobry pomysłem na aktywizację odwiedzających nasz zakład jest program lojalnościowy. Poprzez zapisy zyskujemy nie tylko wiernych klientów, ale także bazę danych, dzięki której można efektywnie planować kolejne akcje promocyjne.

Najlepszą reklamą wszelkich usług jest oczywiście polecenie. System rekomendacji można „ułatwić” poprzez materiały reklamowe, które mogą zabrać z salonu dla znajomych. Sprawdzą się na pewno wizytówki a do ich przekazania można zachęcić dodatkowo można kuponami rabatowymi, dla osób „z polecenia”.

Salon kosmetyczny czy fryzjerski może realizacją zawodowych ambicji i świetnym pomysłem na własny biznes. O jego sukcesie decyduje przede wszystkim jakość usług i trafiona oferta. Nawet najlepsza jednak może przejść bez echa wśród klientów, jeśli nie dotrzemy do nich z promocją. Dobrze zaprojektowane i trafnie dystrybuowane materiały promocyjne pomogą zapoznać klientów z ofertą salonu i budować świadomość nowej marki na lokalnym rynku.

Pokaż wszystkie wpisy